Charlotte er IFIs nye kreative leder
Hun er lidenskapelig opptatt av alt som har med mat, stemning, interiør, omgivelser, totalopplevelse å gjøre. Møt Charlotte Holberg Sveinsen – ny fargesjef og kreativ leder hos IFI, Informasjonskontoret for farge og interiør.
Chera Westman/ifi.no
Publisert (oppdatert )
Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.
Følg Fargemagasinet på Facebook, Linkedin og Instagram.
– Det gode må vi skape selv. Det er vårt valg: hvordan vi vil ha det rundt oss, hvilke verdier vi står for, hvilket fotavtrykk vi vil sette, hvem vi vil være og hvordan vi ønsker å ha det, sier gründer, cafédriver og kokebokforfatter Charlotte Holberg Sveinsen.
Ansikt utad
For 13 år siden startet hun Skafferiet på Hovinsholm, Helgøya. Og selv om cafeen ble en suksess både fysisk, på nett og i kokebokform, er den nå historie. Isteden har Charlotte funnet en annen måte å spre god stemning, inspirasjon og få folk til å møtes. I starten av november tjuvstartet hun jobben som kreativ leder og fargejsef i IFI (Informasjonskontoret for farge og interiør). Rollen som IFIs ansikt utad, tar hun over etter Bjørg Owren.
Hos IFI skal Charlotte jobbe med merkevarebygging og bidra til å gjøre IFI, overflatebransjen og medlemmene mer synlige utad.
– Jeg er alltid ute etter gåsehudopplevelser – og etter å dele det som er bra med andre for å gi gode og stemningsfulle opplevelser, sier Charlotte, som ønsker å motivere til å bruke mer farger – «fordi det er bra for deg og gjør deg glad» – og til både å pusse opp og å ta valg som holder i lengden.
ØKT SYNLIGHET: Hos IFI skal Charlotte jobbe med merkevarebygging og bidra til å gjøre IFI, overflatebransjen og medlemmene mer synlige utad.
Bred erfaring
Med seg har hun erfaringer fra å ha laget fire kokebøker, fra bladet Lev Landlig der hun har vært skribent, og en stor dose humor.
– Jeg elsker farger, morsomme eller uventede grep, produkter eller handlinger som får en til å tenke litt ekstra eller trekke på smilebåndet på en god måte, sier hun og tilstår at hun er en maksimalist som digger overdimensjonerte detaljer og litt rare ting – under forutsetning av at det er ekte og gjennomført, enten det handler om klær, interiør, mat eller aktiviteter.
Kos deg i Paris!
Dana Lim tar med seg sin erfaring til Norge
Ingen hensikt med diffusjonsåpen maling innendørs
Dette tror bransjen om 2023 – Vi går mot lysere tider
Tett og trendy gulv på badet
Kulør har fylt 5 og runder 60
Gulvavrettingsmasse med lavere klimaavtrykk
SL C600 EVOLUTION fra Bostik er en selvutjevnende og multifunksjonell gulvavrettingsmasse med gode flytegenskaper. Avrettingsmassen er basert på to forskjellige typer sement med...
Miljømal med ny butikk
25. april markerte Miljømal åpning av ny og større butikk på Etterstad i Oslo. Det var gode tilbud og anledning til å møte både lokale og nasjonale eksperter innen maling og bygningsvern. ...
Fasadeprodukt brukes på prestisjeprosjekt
Sioo Wood Protection Norge spiller en viktig rolle i byggingen av det nye Tøyenbadet i Oslo. Hele bygget innrammes med 212 limtresøyler som er behandlet med SiOO:X Premium Fasade. Fargemagasinet...
Økt optimisme i overflatebransjen
Fargemagasinet har nylig gjennomført flere undersøkelser for å kartlegge forventningene i overflatebransjen. Resultatene viser en interessant utvikling, spesielt ute i butikkene, (byggevarehus/fargehandel)...
Terrassebygging er en milliardindustri
Etter en uvanlig kald vår, har temperaturen omsider begynt å krype godt opp på komfortskalaen, hvilket betyr at flere og flere begynner å planlegge bruk av uterommet ved boligen.
Gulvfakta holdt foredrag på renholdsseminar
Fredag 3. mai ble Gulvfakta invitert til Scandic Oslo Airport Hotell for å snakke om gulvvedlikehold i et livsløpsperspektiv. Samlingen er arrangert av Renholdsgruppa RenØk, en arbeidsgruppe...